کد خبر: ۱۶۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

انتخابات فرصتی برای نشان‌دادن همدلی مردم 

حضور مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است چرا که این مسئولیت اجتماعی برای ما ایجاد کرده تا خود بتوانیم تصمیم بگیریم برای شیوه اداره کشور و از طرفی فرصتی برای نشان‌دادن همدلی مردم نیز است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با نزدیک‌شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازار این کارزار سیاسی داغ شده است.


طی ۴۵ سال انقلاب شکوهمند اسلامی مردم همواره در تعیین سرنوشت خود به طور مستقیم مؤثر بودند، اصلی که شاید به مذاق دشمنان ایران اسلامی خوش نباشد و اکنون در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند به طور شبانه‌روز برخی افراد و حکومت‌ها از هر دروغ و حربه‌ای برای عدم حضور مردم پای صندوق استفاده می‌کنند.


همین مسئله بهانه‌ای شد تا این پایگاه تحلیلی خبری با سهراب نظری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید گفتگویی داشته باشد.
وی در خصوص فضای سیاسی حاکم بر این روزهای کشور گفت: انتخابات، عملی است که برای تثبیت انقلاب اسلامی باید انجام شود و به‌نوعی تقوای اجتماعی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید با اشاره به راه‌های رسیدن به انتخاب درست بیان کرد: بررسی آگاهانه از شرایط نامزدها چه در خصوص سوابق کاری و توانمندی‌ها و چه داشتن تقوای الهی در امور و تخصص داشتن، می‌تواند برای رسیدن به انتخاب درست کمک شایانی کند.


نظری در واکنش به سؤال خبرنگار این رسانه مبنی بر اهداف دشمن در خصوص مشارکت حداقلی گفت: انتخابات یک حق مسلم برای همه آحاد جامعه است و این خود نشان‌دهنده مقابله با دنیای غرب است و مشارکت حداکثری مردم در روز ۱۱ اسفند، موجب خنثی‌شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.


وی افزود: به لطف خدا مردم فهیم ایران همواره در صحنه حضور داشتند و این مهم نیز در روز ۱۱ اسفند به طور مقتدرانه ثابت خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید گفت: هر فردی که منتخب مردم شد در وهله نخست باید قدردان حمایت مردم باشد و در ادامه تمام تلاش خود را برای اعتلای کشور و شکوفایی اقتصاد مردم به کار گیرد.


این انتخابات، اولین انتخابات پس از اغتشاشات سال قبل هست که باهدف شکاف بین ملت و نظام و ضربه به امنیت ملی و ایجاد مانع بر سر پیشرفت و حل مشکلات کشور به بهانه زن، زندگی و آزادی طراحی شد. قطعاً حضور پرشور ملت پای صندوق رأی، طراحان فتنه سال قبل را ناامید خواهد کرد.


بر همین اساس لیلا خیراندیش، عضو شورای اسلامی شهر اقلید در واکنش به این سئوال که چرا انتخابات مهم است، گفت: این امر وظیفه شرعی ما است و بی‌تفاوتی مسلمین در جهت انتخاب اصلح کار ناپسندی است و قطعاً در راه رسیدن به اهداف مردم و نظام، این امر به‌عنوان یک تکلیف دینی محسوب می‌شود.


وی در ادامه با بیان اینکه هرکس برای سرنوشت خودش تصمیم می‌گیرد افزود: درصورتی‌که خودمان برای آینده تصمیم‌گیری نکنیم بدون شک افراد دیگری با طرز فکرهای مختلف در تغییر سرنوشت ما مؤثر خواهند بود و حضور در میدان انتخابات فرق چندانی با میدان جنگ ندارد.


خیراندیش اظهار داشت: حاضرشدن در میدان انتخابات یعنی مهر تأیید به راهی که شهدا رفتند، آنهایی که با جانشان تأیید کردند و ما با حضورمان تإیید می‌کنیم.


عضو شورای اسلامی شهر اقلید با اشاره به نفرت دشمنان از حضور در پای صندوق‌های رأی گفت: حضور مردم نشان‌دهنده این است که دشمن دیگر نمی‌تواند خیلی از تصمیمات در خصوص تجاوز به سرزمین و تهاجم فرهنگی را اعمال کند و در راه رسیدن به آمالشان ناکام می‌ماند که بر خلاف خواسته آنها است و همین بس که از حضور مردم در این میدان نفرت داشته باشند.


این مقام مسئول در خصوص انتخاب اصلح نیز عنوان کرد: مشارکت در انتخابات به همراه انتخاب اصلح دو شاخصه مهم است که باید نهادهای متولی روشنگری‌هایی دراین‌خصوص داشته باشند.


وی در ادامه افزود: یکی از راه‌های شناخت فرد اصلح، پای‌کار آمدن نخبگان و حمایت آنها از فرد اصلح است، دراین‌بین از طریق مشاوره چهره‌ به‌ چهره و استفاده از سکوی رسانه برای بیان معیارهای یک فرد اصلح نیز می‌توان نقش بسزایی داشته باشد.


خیراندیش در ادامه گفت: ایجاد بستر سالم برای مناظره نامزدهای انتخاباتی نیز می‌تواند راهی برای انتخاب فرد اصلح باشد.

مردم ایران با تمام گلایه‌هایی که از ناملایمات معیشتی و اقتصادی دارند؛ اما عاشق وطنشان هستند، امنیت و سعادت، زیستن در جامعه‌ای اخلاق‌مدار و ارزش‌گرا و البته رفاه خانواده‌هایشان برایشان مهم است و راه‌حل همه اینها برگزاری انتخابات با حضور حداکثری دشمن‌شکن است. 


البته انتخاب خوب و شایسته و اصلح هم بسیار تعیین‌کننده است مسلماً شکل‌گیری مجلسی با افراد متخصص، متعهد، کارآمد، برنامه و کارنامه دار بهتر می‌تواند از سد مشکلات عبور کند.


افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز روز گذشته در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری گفت: ما در ابتدای امر مشارکت مردم در شریعت دینی و ملیت کشور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همیشه به آن پرداخته شده است.


وی افزود: درواقع رأی‌دادن صرفاً یک حق نیست؛ بلکه غیر از آن تکلیف و یک مسئولیت اجتماعی است و برای پیشرفت جامعه خود،شهروندان به مسئولیت شهروندی خود به شکل صحیح عمل کنند.


خواست خدایی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اینکه نظارت جمعی مردم هم به‌عنوان افرادی که در این اجتماع زندگی می‌کنیم این است که در موضوعاتی همچون انتخابات مشارکت اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: فضای انتخابات دارای اهمیت است چرا که باعث می‌شود که وحدت اجتماعی به وجود آید و از جمله تعارضات اجتماعی هم کاهش پیدا کند.


وی یادآور شد: مطابق اصل ۶ قانون اساسی کشور ایران، کشور ما کشوری است که درواقع اتکا دارد به آرای عمومی و این نشان می‌دهد که مشارکت مردم در اداره این کشور از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در جمهوری اسلامی رقم خورده است و مردم می‌توانند در موضوعات اجتماعی کشور تصمیم‌گیرنده باشند.


به گفته عضو هیأت اجرایی انتخابات فرمانداری شهر شیراز حضور مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است چرا که این مسئولیت اجتماعی برای ما ایجاد کرده تا خود بتوانیم برای شیوه اداره کشور تصمیم بگیریم و سیره امام و رهبر انقلاب از همان اول به همین شکل بوده که مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه نظامی که هر دو سال یک‌بار یک انتخابات برگزار می‌کند یک نظام مردم‌سالار دینی است، ادامه داد: دشمن از این پشتوانه رأی مردم به‌شدت هراس دارد و دشمنان بدانند که کشور ما با حمایت مردمی شکل‌گرفته و الحمدلله با حمایت مردمی هم تاکنون ادامه پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های مختلف امینت، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با پشتوانه مردم مشکلات را رفع کردیم و به جلو برده‌ایم، افزود: برای مثال در زمانی که بیماری همه‌گیر کرونا شکل گرفت حتی پزشکان و مدافعان سلامت ما از کشور دفاع کردند و این پشتوانه مردمی خاری بر چشم دشمنان ما است چرا که می‌دانند این نظام بر پایه رأی مردم شکل‌گرفته است و به پشتوانه رأی مردم و اهداف انقلاب اسلامی ان‌شاءالله پرچم را به دست حضرت مهدی (عج) می‌رساند.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: گزارش ، انتخابات ، شیرازه
نظرات بینندگان